Fremme af afsætning af bæredygtige øko.produkter
Formålet med projektet er at undersøge og afprøve markedet for bæredygtige økologiske produkter. Projektet opbygger og systematiserer viden om, hvordan bæredygtighed kan bruges og kommunikeres som markedsføringsparameter i en dansk, økologisk kontekst – og kommunikerer denne viden til landmænd, fødevarevirksomheder og detailhandlen.
Afprøvning i Føtex Food i Aarhus med testproducent Naturmælk, den 15. september til 1. oktober 2016.
Afprøvning i Irma, København med testproducenterne Skærtoft Mølle, Hestbjerg Økologi og Falslevgaard Mølle, den 7. september til 1. oktober 2016.
Omtale af bæredygtighed på SEGES.dk
Notat om formidlingen af bæredygtighed på testvirksomhedernes hjemmesider.
Folderen er brugt ved fremvisningen af Naturmælk i forbindelse med afprøvningen i Føtex, Aarhus.
Indsigter fra kvalitativ undersøgelse gennemført oktober 2016.
Omtale af seminar den 22. november på seges.dk.
Artikel bragt på goderaavarer.dk den 2. december 2016 om bæredygtighedsprojektet.
Inspirationskatalog med afsæt i konceptet "Vi arbejder med bæredygtighed".
Inspirationsseminar sætter fokus på forretningsgørelse af bæredygtighed.
Invitation til inspirationsseminaret "Gør bæredygtighed til forretning", der afholdes den 22. november 2016 kl. 13-16 på Koldkærgaard, Aarhus N.
Randi Friis Hansen deltog i workshoppen "Strategier for bæredygtig landbrugsdrift" den 31. august 2016 med oplægget "Erfaringer med markedsføring af bæredygtighed" ud fra projektets erfaringer med bæredygtighed som markedsparameter.
Invitation til åbent netværksmøde den 7. september 2016 i Irma, Axeltorv i forbindelse med lanceringen af afprøvningen af testprodukterne fra Skærtoft Mølle, Hestbjerg Økologi og Falslevgaard Mølle.
Omtale af bæredygtighed på Landbrug & Fødevarers hjemmeside samt på Facebook på siden SEGES Økologi.
Randi Friis Hansens oplæg ved workshoppen "Strategier for bæredygtig landbrugsdrift" den 31. august 2016, hvor hun fortalte om projektets erfaringer med at anvende bæredygtighed som markedsparameter.
Oplægsholderne ved inspirationsseminaret "Gør bæredygtighed til forretning" var Randi Friis Hansen, Hans Erik Jørgensen, Gustaf Bock, Nina Preus, Flemming Birch samt de deltagende landmænd i projektet.
Oversigt over videnspredning fra projekt Fremme af afsætning af bæredygtige, økologiske produkter.
Hør podcasten med Bertel Hestbjerg, der arbejder med bæredygtighed med analyseredskabet RISE
Økobrunch d. 24. maj på SEGES
Randi Friis Hansens power point-præsentation ved Økobrunch den 24. maj på SEGES.
Beskrivelse af testprodukt og testplan for afprøvningen i Føtex Food i Aarhus fra den 15. september til den 1. oktober 2016.
Beskrivelse af testprodukter og testplan for afprøvningen i Irma i København fra den 8. september til den 1. oktober 2016.
Videns- og idekatalog til økologiske fødevarevirksomheder, der beskriver nationale og internationale erfaringer med bæredygtighed som markedsføringsparameter.
Tre artikler om projektet, der har været bragt i magasinet "ØKOLOGI - Inspiration til jordbruget" i oktober 2016.
Omtale af bæredygtighed i Økologi og Erhverv den 23. september 2016.
Videnspredning: Video lavet af Landbrug & Fødevarer om afprøvning i Irma, København.
Folder om bæredygtighedsprojektet.
Workshop undersøger fortolkninger af bæredygtighed og bæredygtige fødevarer blandt trendsættere indenfor bæredygtig livsstil.
160 økologiske landmænd vil inden udgangen af 2016 have fået en bæredygtighedsanalyse af deres landbrug. Men hvordan kan landmændenes arbejde med bæredygtighed kommunikeres til forbrugerne?
Artikel fra Økologisk Landsforenings hjemmeside om inspirationsseminaret "Gør bæredygtighed til forretning", der afholdes den 22. februar 2016 kl. 13-15 i Agro Food Park 13, Aarhus N